کد خبر: 1219977
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
کشتی‌گیران اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند
فرنگی‌کار جنجالی ایران بابت رفتارش در جام وهبی‌امره ترکیه عذرخواهی کرد. تیم‌ملی کشتی فرنگی در حالی با کسب ۱۲ مدال رنگارنگ قهرمان تورنمنت وهبی‌امره شد که زدوخورد شدید محمدرضا مختاری با رقیب ترکیه‌اش در نیمه‌نهایی وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی کشورمان را به حاشیه برد
اشرف رامین

جوان آنلاین: فرنگی‌کار جنجالی ایران بابت رفتارش در جام وهبی‌امره ترکیه عذرخواهی کرد. تیم‌ملی کشتی فرنگی در حالی با کسب ۱۲ مدال رنگارنگ قهرمان تورنمنت وهبی‌امره شد که زدوخورد شدید محمدرضا مختاری با رقیب ترکیه‌اش در نیمه‌نهایی وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی کشورمان را به حاشیه برد. رفتار‌های «یوکسل سارجیجک» و همچنین ناداوری‌ها عصبانیت شدید مختاری را به همراه داشت تا جایی که این ملی‌پوش با زدن ضربه به صورت حریف آغازگر درگیری شدید روی تشک کشتی بود. حمله اعضای تیم ترکیه و همچنین رئیس فدراسیون کشتی این کشور زدوخورد را به اوج خود رساند و در نهایت هر دو ورزشکار دیسکالیفه شدند. 
همانطور که انتظار می‌رفت کمیته‌انضباطی فدراسیون کشورمان پیش از اتحادیه جهانی دست به کار شد و رأی به تعلیق موقت محمدرضا مختاری از تمامی فعالیت‌های مرتبط با کشتی داد. شهرام لرستانی، رئیس این کمیته در این خصوص تأکید کرد: «به لحاظ موازین مقرر مربوط به فدراسیون جهانی کشتی و فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران، نظر به اهمیت اقدامات ورزشکاران به عنوان سفرای ورزش کشور و با بررسی فیلم‌های مسابقه کشتی‌گیر مذکور که به درگیری منجر شد، او تا اطلاع ثانوی از تمامی فعالیت‌های مربوط به کشتی کشور تعلیق می‌گردد، البته تصمیم نهایی پس از مشاهده فیلم کامل مسابقه مذکور، گزارش کادرفنی و همراه تیم و سایر دلایل و اسناد موجود و همچنین توجه به اظهارات کشتی‌گیر مذکور اتخاذ می‌گردد.» جا ماندن احتمالی مختاری از چرخه انتخابی المپیک پاریس یکی از تبعات درگیری روی تشک کشتی در آنتالیا است. 
کشتی فرنگی کشورمان هنوز موفق به کسب سهمیه المپیک در وزن ۷۷ کیلوگرم نشده و باتوجه به تعلیق این ملی‌پوش، احتمالاً امین کاویانی‌نژاد نماینده ایران در گزینشی آسیا خواهد بود، البته محمدرضا مختاری روز گذشته با انتشار پستی بابت رفتارش در جام وهبی‌امره عذرخواهی کرد: «عذرخواهی می‌کنم بابت حواشی اخیر که در جریان مبارزه با کشتی‌گیر ترکیه پیش آمد و باعث شد شما شاهد صحنه‌هایی باشید که به هیچ وجه در شأن ورزش و به خصوص کشتی نبود. کسانی که با من برخورد دارند، می‌دانند که همیشه ادب و احترام سرلوحه زندگی و همچنین ورزشم بوده است و از اتفاقات اخیر عمیقاً متأسفم. همیشه هدفم سربلندی ایران و شادی دل مردم بوده و است و امیدوارم بتوانم در میادین بعدی افتخارآفرین باشم.» 
ابراهیم مهربان، دبیر فدراسیون کشتی نیز با تأکید بر اینکه کشتی‌گیر میزبان اصول جوانمردی را رعایت نکرد، اظهار داشت: «با سر ضربه زدن و انگشت در چشم کردن رویه معمول بسیاری از کشتی‌گیران ترکیه‌ای در مسابقات است. با‌وجود این فدراسیون کشتی به شدت کار صورت‌گرفته از سوی فرنگی‌کار کشورمان را محکوم می‌کند. کشتی‌گیران باید با توجه به جایگاه ویژه‌ای که کشتی ایران در جهان دارد و سوابقی که از کشتی ما در دنیا موجود است، به رغم آنچه روی تشک رخ داد، شئونات مرتبط با اخلاق را حفظ کنند. آبروی کشور عزیزمان بالاتر از هر چیزی است.»

برچسب ها: کشتی فرنگی ، کشتی ، ترکیه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار